Գործնական աշխատանք

Համանում և հարանուն բառեր


Գործնական աշխատանք
1.Գտնե՛լ համանուն բառերը և մեկնաբանե՛լ նրանց իմաստները։
1. Նա երկու օր ավել աշխատեց։
2. Անկյունում դրված էր մի մաշվածավել։
3. Վարպետը կատարեց դետալների յուղում։
4. Խոհարարը բանջարեղենը տապակեց յուղում։
5. Զգեստ կարող դերձակը աշխատանքը կատարեց բարձր որակով:
6. Մեր կուրսում շատ կարող ուժեր կան։
7. Քիմիական նյութերի ազդեցությամբ սկսվեց խմորում։
8. Թխվածքի խմորում չամիչներ կային։
9. Ֆուտբոլիստը գեղեցիկ գոլ խփեց։
10. Բաժակի մեջ գոլ ջուր կար։
Արամը ավել կարող էր անել, քան մտածում էր:
Տատիկը դրսում ավել էր վաճառում:
Ճոճանակը յուղելուց հետո այլևս ձայն չէր հանում:
Յուղը և՛ օգտակար է, և՛ վնասակար առողջության համար:
Ես կարող սարք նվեր ստացա:
Մեր դասարանում կան շատ կարողերեխաներ:
Հասարակության մեջ տարբեր խմորումներ կային:
Ես պատահաբար խմորում շատ աղ լցրեցի:
Հենրիկ Մխիթարյանի գոլը շատ գեղեցիկ էր:
Ես ամեն առավոտ գոլ ջուր եմ խմում:
2. Մեկնաբանե՛լ, թե ինչ իմաստներով կարող են ընկալվել
տրված բառակապակցություններն ու նախադասությունները։
1. բարձր հարկ
2. ավել գնել
3. ոչխարի հոտ
4. մետաքսի կտոր
5. Նա ջրում է։
6. Նա գնում է։
7. Խավարում է։
Մենք ապրում ենք բարձր հարկում:
Մեծամասնությունը չի ցանկանում վճարել բարձր հարկեր:
Ես ավել գնեցի, քան պետք էր:
Անին շուկայից ավել գնեց:
Լեռներում մենք հանդիպեցինքոչխարի հոտի :
Ոչխարի հոտը շատ տհաճ է:
Խանութից մետաքսի կտոր գնեցի։
Նա տեղով մետաքսի կտոր է։
Լիլիթը ջրում է պարտեզի ծաղիկները։
Երկկենցաղ կենդանին և՛ ջրում էապրում, և՝ ցամաքում։
Վաղ առավոտյան Արամը գնում էերկրից։
Ամեն օր նա խանութից գնում էթարմ կաթնամթերք։
Տատիկն ասում է, որ հիշողությունը խավարում է։
Մի քանի տարին մեկ Արևը խավարում է։
3. Տրված համանուններով կազմել նախադասություններ։
1. սեր (կաթի երեսի թանձր շերտ). սեր (զգացմունք)
2. կետ (կետանիշ, գծի հատվածի սահման). կետ (ջրային կաթնասուն կենդանի)
3. քանոն (ձողաշերտ՝ չափելու և ուղիղ գծելու համար). քանոն (երաժշտական
գործիք)
4. դող (մարմնի սարսուռ). դող (անվին անցկացվող ռետինե շրջանակ)
5. տոն (ձայնաստիճան). տոն (նշանավոր իրադարձության նվիրված
հանդիսավոր օր)
Մայրիկս առանձնացրեց կաթիսերը։
Սերը մի անբացատրելի, բայց միևնույն ժամանակ հաճելի զգացմունք է։
Ռուսերենում կետը մեր վերջակետն է։
Կետը համարվում է ամենամեծ ջրային կենդանին։
Մաթեմատիկայի դասերին քանոնշատ ենք օգտագործում։
Ռիփսիմեն շատ լավ քանոն է նվագում։
Լուսինեի մարմնով դող անցավ։
Կարենը փոխեց իր մեքենայի դողը։
Ամեն տարի այդ օրը մեզ մոտ մեծ ու հանդիսավոր տոն է։
Գեղեցկուհի երգչուհին երգելիս վարպետորեն փոխում էր իր ձայնի տոնը։
4.Արտագրե՛լ՝ փակագծերում տրված հարանուններից ընտրելով
նախադասությանը համապատասխանողը։
1. Գրախանութում վաճառվում է այդ բառարանի երկրորդ հրատարակությունը։
2. Այդ հրատարակչությունը լույս է ընծայել գրքի վերջին հատորը։
3. Նա այդ գործում մեծ երախտիք ունի։
4. Այդ առաջարկը վեճերի ու քննարկումների տեղիք տվեց։
5. Ամենուրեք փթթում էին կանաչ այգիներն ու գեղեցիկ ծաղկանոցները։
6. Բակում խաղացող երեխան հովարով գլխարկ էր դրել։
7. Զարմացած երեխան թոթվեց ուսերը։
8. Մարզիկները մրցույթին մասնակցելու հրավեր էին ստացել։
9. Ջրատար խողովակի փականը նորոգեցին։
10. Վարպետը պատրաստակամությամբ օգնեց մեզ։
5.Գտնե՛լ և դո՛ւրս գրել հարանուն բառերն ու բառաձևերը.
ո՞ր բառերն են (բառաձևերը) քերականական փոփոխության հետևանքով
հարանուն դարձել այլ բառի։
Տաք ճառագայթ է, մրսած փաթիլ
Մրսած փաթիլը դառնում է կաթիլ….
Եվ պիտի ելնի ծիլը հողից,
Եվ արտը կախվի լեռան կողից։
Եվ ծիլը պիտի դառնա ցողուն,
Ցողունը պիտի հասկահանի
Սվսվոցներով հասկանալի։
Եվ հասկը ուռած կոպերի տակ
Ամփոփի պիտի արևներ խակ….
Եզը գութանի գութն ու գրգիռն էր,
Ոգու կորովն ու արյան թրթիռն էր,
Ուղեծիր հանող նրա հրթիռն էր…
Ճակատագիրն էր։
Եզան կերածը դարման ու սեզ էր,
Ինքը բարության քայլող մի դեզ էր,
Համառ էր, բայց և խոնարհ ու հեզէր….
Հայրենի հեռավոր ձորում
Քարերից երկինք է ծորում։
Հայրենի հեռավոր դռան
Ծաղկել են ծառերը նռան։
Թափառող թախիծն եմ հողիդ,
Հայրենի հեռավոր հովիտ։
(Համո Սահյան)

Comments

Popular Posts